În atenția șoferilor: CGMB discută un proiect privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Care sunt tarifele

În atenția șoferilor: CGMB discută un proiect privind ridicarea mașinilor parcate neregulamentar. Care sunt tarifele
Publicat: 25/06/2019, 17:33

Pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Consiliului General al Municipiului București (CGMB) se află un proiect de hotărâre privind ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționare neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București.

„Începând cu data intrării în vigoare a prezentei, vehiculele staționate neregulamentar pe drumurile publice care fac parte din rețeaua principală de străzi a municipiului București vor putea fi ridicate, transportate, depozitate și eliberate, în conformitate cu prevederile regulamentului aprobat prin prezenta hotărâre”, se arată în proiectul de hotărâre.

Potrivit acestuia, constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor principale din prezentul regulament, precum și dispunerea măsurii tehnico-administrative de ridicare se fac de către polițiștii rutieri din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București sau Secției Regionale de Poliție Transporturi București ori polițiști locali din cadrul Direcției Generale de Poliție Locală și Control a municipiului București.

Agenți constatatori, de regulă, înregistrează foto sau video, cu ajutorul unor mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice verificate metrologic zona staționării vehiculului, consemnând aceasta în procesul verbal de constatare a contravenției și dispun în scris aplicarea măsurii tehnico-administrative printr-o dispoziție de ridicare.

Dispoziția de ridicare cuprinde următoarele informații: data și ora ridicării vehiculului; gradul profesional, numele și prenumele agentului constatator care dispune măsura tehnico-administrativă, precum și institutția din care acesta face parte; indicarea expresă a temeiului juridic referitor la norma încălcată; mențiuni privind înregistrarea foto sau video a staționării vehiculului; mențiuni privind avarii vizibile pe vehicul și date privind numărul de înmatriculare/ înregistrare și marca vehiculului.

Înainte de ridicare, operatorul va fotografia vehiculul din mai multe unghiuri pentru a fi evidențiate eventualele zone deteriorate și va completa fișa vehiculului ridicat, în care va fi descrisă starea acestuia.

„Transportul la locul de depozitare nu se mai execută dacă, până la inițierea acestuia, proprietarul sau utilizatorul vehiculului ridicat se prezintă la locul ridicării și este de acord cu suportarea cheltuielilor efectuate. În acest caz, se suportă doar contravaloarea operațiunii de ridicare. Pentru a-i putea fi restituit vehiculul, proprietarul sau utilizatorul vehiculului trebuie să prezinte acte care atestă dreptul de proprietate sau folosință asupra vehiculului”, se mai arată în proiectul de hotărâre.

Transportul vehiculului se va face pe platforme auto care să asigure ridicarea completă a lui, în condiții care exclud deplasarea pe propriile roți a acestuia.

Perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de un an.

Eliberarea vehiculului se va face numai proprietarului/deținătorului/utilizatorului legal al acestuia și doar după achitarea tarifelor de ridicare, transport și depozitare, în baza certificatului de înamtriculare în original sau al oricăui act din care să rezulte dreptul de proprietate sau folosință asupra vehiculului și a unui act de identitate al solicitantului.

Tarifele de ridicare sunt:

– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv;
– 270 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.

Tarife de transport sunt:
– 150 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de până la 5 tone, inclusiv;
– 200 de lei, pentru vehicule cu masa totală maximă autorizată de peste 5 tone.

În funcție de perioada de depozitare, calculată din momentul depozitării efective a vehiculului, se percepe un tarif de 150 lei/zi.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O profesoară va sta la închisoare 13 ani după ce s-a aflat ce i-a făcut...
Și-a trimis sora geamănă la muncă, în locul ei, dar a făcut o greșeală! Cum...
Cum trăiește, de fapt, acum, Alexandru Tudor. A ales viața monahală, deși nu se poate...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Ce a primit, de fapt, o turistă care a plătit pentru o cameră cu „vedere...
Cauza morții lui Costel Constantin. Ce l-a răpus pe marele actor, de fapt
Atleta cu o malformație RARĂ care face furori pe platformele pentru adulți! I-a înnebunit pe...
Procesul lui Vlad Pascu s-ar putea schimba radical, odată cu noua judecătoare. Se reia în...
Cuvintele înfiorătoare ale unui criminal înainte de a împinge un băiat de 10 ani de...
Calendar ortodox pentru ziua de 24 mai 2024: De ce este slăvit Sfântul pomenit în...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Cea mai agresivă Dacia DUSTER de la expoziția MILITARĂ din București - VIDEO
O victorie a Rusiei în Ucraina produce frisoane pe continent: Kremlinul ar avea undă verde...
Instrument REVOLUȚIONAR, la un pas de a SCHIMBA LUMEA pentru totdeauna!
Interzis pentru românii care nu locuiesc la adresa din buletin! Legea este categorică
Prânzul, tot mai scump pentru angajații români. Câți bani cheltuiesc lunar
Simona Gherghe, mesajul emoționant de ziua fiicei sale. Ce i-a transmis și în ce ipostază...
Creatura cu aspect înfricoșător găsită pe o plajă. Ce au descoperit oamenii de știință care...
Tavi Colen, mărturisiri despre situația financiară după ce a plecat din trupa Talisman. „Ne dădeam...
Alin Oprea, confesiuni cu lacrimi în ochi: ”Nici nu mă născusem când deja nu mai...
BANCUL ZILEI. Ora de fizică. Profesoara îi întreabă pe elevi de unde vine curentul. Doar...
Unde vrea Marea Britanie să construiască următoarea mare centrală nucleară?
×